Sunday, December 19, 2010

Tahajud Seorang Hamba...


Dipenantian ini,

Aku sarat dengan rindu,

Aku sarat dengan cinta,

Hati ini remuk,

Resah dan dendam,

Menanti kasih yang tidak jua bertandang,

Salahkah aku untuk memahami cinta?

Tidak layakkan aku untuk itu?

Langkah ku tidak tegar untuk mehnah ini

Kakiku seakan rapuh untuk tribulasi

Kasihankan aku ya Rabb…

Aku pencari kasih dan damai milik-Mu

Aku butuh diri-Mu untuk itu

Namun mengapa suaraku seakan tidak pernah Kau dengari ?

Mengapa aku rasa sendiri-sendiri

Apa mungkin cinta-Mu tidak layak buat hamba sepertiku ?...

Sujudku dinihari memberi jawapan pasti…

Khilaf ku atas kealpaan yang membelenggu diri…

Cinta-Mu sentiasa ada saat aku diuji

Sakit itu bukti kecintaan-Mu

Buat insan, agar bercambah benih kehambaan…

Manisnya…. pasti dihujung jalan

Kecintaan itu perlu pengorbanan

Diuji demi sebuah keimanan

Moga malam sentiasa ada buatku.

Demi kekuatan yang aku butuh saban waktu….



~...Bicara seorang hamba yang inginkan CINTA...~


Nur Insan @ Srikandi Nazira

KHAR

UPSI.

~11.07 PM@ 19 disember 2010~

No comments: