Thursday, August 4, 2011

MAN ANA???


Aku..
Keliru dengan keberadaannya...
Bila ia tiada, aku mengharapkannya...
Malah aku cemburu pada yang memilikinya...
kerana dahulu impianku pernah berada disitu...

Namun, bila ia menghampiri dan ada....
Aku tidak tahu harus berbuat apa...
Hakikatnya, aku memerlukannya....
Bukan ia yang memerlukanku...
Namun, aku mohon....
Permudahkan segala...
Keadaan sekarang benar2 mengelirukan aku!...

Mereka pula, semakin mengelirukan aku....!
Hingga adakala, aku sering tidak tahu harus berbuat apa...!
Sungguh aku keliru!

Man ana???
Untuk situasi sekarang...
Aku sendiri tidak tahu harus menjawab apa............
Hakikatnya... aku bukanlah sesiapa...


"Man ana???... Syukran atas soalan yang menyedarkan ana!
Asif kerana ana bukanlah yang terbaik!"


::...Ya Allah, Engkau Maha Mengetahui hati ini... aku sangat memerlukan ia yang kucari...kerana tanpanya, aku bukanlah sesiapa dimuka bumi ini... Namun, keadaan sering membuatku tersepit dan terhimpit... Aku mohon tunjukkan aku sebaik2 jalan untuk ku tempuh... kerana Engkau tahu kekuatan dan kelemahanku... ampunkan segala dosa dan keterlanjuranku ya Allah... Moga Ramadhan ini membawa sinar baru... dan moga aku menjadi setegar karang...::




Srikandi Nazira @ Nur Insan...
~04 ogos 2011 @ 5.00 am~
~KHAR, Bumi Murabbi~




No comments: