Tuesday, December 19, 2017

Review: Mooncake Yaya Halal

mooncake yaya by sedeh sokmo mmdt


Hai2 Holla!
^__^

Harini excited nak review mooncake yaya yang viral tu...
Tahu ke?
hihihi...

Mula2 aku tahu tentang mooncake ni bila ada sorang agent yang post di group makan2...
masa tengok tu rasa macam confuz juga, betul ke halal..
pastu kita pun try search mooncake yaya di facebook..
lepas habis scroll rasa macam nak kenal je founder dia... lastly jumpa la FB founder mooncake yaya ni... comel orangnya :)

rasa kagum dengan founder mooncake ni..
nanti nak masuk dalam list inspirasi kerjaya untuk anak murid ^____^


okay.. so macam mana rasa mooncake ni?
dari kecil dulu memang selalu teringin nak makan mooncake..
tapi dah besar ni baru jumpa yang halal.. hihi..

ada macam2 perisa mooncake ni..
yang aku dah beli set package A dengan harga RM38
ada 3 pcs
1) Simple Red Bean Paste Mooncakes
2) Chocolate Raisin Mooncakes
3) Hazelnut With Almond Mooncakes


kotak dia cantik sangat rasa sayang nak buang..
size setiap 1 pcs tu agak besar boleh makan 2-3 kali..

ni kotak moocake pakage A
kredit pic: fb mooncake yaya. saya lupa nak ambil gambar dalam ni..hehe
yang warna hitam tu choclate raisin.. dua lagi tu red bean dengan hazelnut
Bagi aku semua sedap untuk ketiga2 mooncake package A tu..
inti penuh dan berbaloi dengan harga...
tapi paling sedap sekali hazelnut.. kacang dia besar2 dan choclate dia sedap!
aku bagi 5/5..hihi

tapi sayang, hazelnut tu tak ada jual single pack...^^'

lepas beli package A, aku beli single pack..
-double eggyolk  RM 12/ 1pcs
-simple read bean paste RM7 / 1pcs

ramai bagi review double eggyolk sedap.. aku pun macam curious sangat macam mana telur masin boleh jadi sedap?.. haha.. sebab aku bukan peminat telur masin..hihi..

untuk yang kali ni, aku sempat snap gambar..

belum potong

isi dalamnya



untuk double eggyolk ni rasa telur masin disalut kaya kot...
aku pun tak sure..haha.. tapi sedap juga!
bila tengok kat page, rupanya telur masin ni ada macam2 flavors..
hihi... 

okay next zoom in simple red bean paste
bahagian luar ada nampak isi hitam sikit didalam

dalam ada macam kacang apa entah warna hijau.. sedap!


overall setakat ni aku rasa semua sedap!
hari khamis ni aku nak ambik lagi 4 biji.
-double eggyolk
-pandan
-red bean
niat dihati nak bagi kawan2 rasa..hihi...


tengok kat page mooncake yaya.. katanya nak keluarkan size yang lebih kecil dengan harga yang lebih mampu milik.. boleh la sesiapa yang nak beli dengan agent.. mooncake ni boleh pos taw.. jadi tak ada masalah...

husben tanya, kenapa taknak try buat..
erm.. menarik jugakan..buat sendiri..hihi...
tapi bila tengok kaedahnya... 4 hari lepas buat baru boleh makan.. haha..
sobss.. sobsss..



okay.. c u next time :p


nurinsan
teratak kasih A&E
19.12.2017@04:37pm




No comments: