Wednesday, October 11, 2017

SURPRISE!!!

  Image result for danbo birthday 

Hari ni nak cerita tentang kejutan..
haha..

Minggu lepas masa aku scroll fb nampak ada orang post tentang surprise delivery.
Tiba2 dapat idea untuk buat surprise delivery untuk en.heaven..haha..

lepas deal aku pun tunggu hari yang dinanti2..
beberapa kali aku tanya hari selasa dia ada apa2 meeting ke tak..
balik awal ke tak..
haha..
tapi persoalan tersebut diajukan tanpa menimbulkan syak wasangka!
haha =p
bijak tak emy nazira..haha

Hari yang ditunggu..
hari selasa..
rupa2nya kami dua2 kena balik lambat sebab masing2 ada meeting..
haha..

En. H sampai depan sekolah aku dalam jam5 petang..
masa kami otw balik, cuaca semakin gelap..
jam5 macam jam8 malam sudah..

aku dah berdebar dah..
jadi ke tak orang tu nak delivered..
sebab cuaca memang lain macam sungguh!

sampai je rumah..
hujan turun dengan lebatnya..

En. Heaven pun ajak masak..
dia nak masak singgang...
dah beberapa kali nak masak singgang,tapi tak jadi.. haritu memang bersungguh nak masak singgang.. dia selaku chef utama.. aku tukang support je.. haha..

Jam dah semakin menghampiri 6.30 petang..
aku dah tertanya2 dah.. mana lah orang ni..
agaknya tak jadi kot..

Tiba2 ada orang call aku..
no tak kenal.. ingat tak nak angkat..
last2 angkat juga..
masa tu En. H ada depan aku..
tengah potong halia..haha

Rupanya orang yang call tu adalah runner untuk deliver.
Dia nak confirm kan alamat... dan dia kata, dah 2 kali call en. heaven.. tapi tak angkat..
so dia decide nak ketuk pintu je la.. aku masa jawab phone tu cakap 'ya.. ya.. je..'

Lepas tu aku bangun dan menuju ke en.heaven..
hahaha...sambil tangan nak ambil phone dia...
"abang... ada orang call tak?"
aku tanya.. haha..


senget betul!


"Aah.. ada.." sambil khusyuk kupas kulit lengkuas ke halia entah.
"Abang angkatlah.."aku kata sambil ketawa haha.

"Siapa tu?... baik cakap.." kata dia..
Tiba2 orang tu call lagi..eh.. ke en.h yang call orang tu semula sebab aku suruh ea.. haha.. entah tak ingat..haha

En. Heaven suruh aku cakap dalam phone..
aku lari naik atas..
haha..


last2 ada orang ketuk pintu..sambil bagi salam.. suara lelaki...
En.H keluar.. masa tu hujan lagi..
aku duduk bertapa kat atas..

Pastu en.h masuk dalam dan cakap
"Emy nazira... barang nurraysa sampai.."

Elehhhh... ingat aku tak tahu tu taktik dan trick dia je.. haha..
Banyak kali dia panggil, pastu tiba2 senyap..

Last2 aku turun bawah..
Tengok kat dapur tak ada orang..
Bilik bawah pun tak ada orang..
dalam bilik air pun tak ada..
Tengok kat sofa kosong.. tak ada orang..
sekali aku tengok rupanya dia ada bawah tangga..
hahaha!

Lawak betul.. apa entah...haha..
nasib baik aku tak hantar ke sekolah dia..
haha...


so...
it was the story of surprise delivery for En.H born day anniversary...
hehe...

May Allah bless u always en.suami!
;)
senyum sampai ke telnga,,haha
love u lillah


nurinsan
teratak kasih A&E
11.10.17 (08.00pm)

No comments: