Thursday, January 22, 2015

cerita ikhlas.



jam 9.45 malam.

aku: din.... nak makan burger...
din: ko g masak french fries.. ko letak cili sos... ko makan dengan roti.
aku: tak nak... aku nak burger...
din: ko g buat macam aku cakap tu...
aku: tak nak... aku nak burger ikhwan...
din: ko baca ya Latiff 1000 kali dulu bagi aku lembut ati... hahaha...'
aku: -_-''

*lalu seperti biasa permintaan aku ditunaikan... ngahaha*

beberapa minit kemudian. sebelum makan burger.

din: ko buat dulu LA Coffee untuk aku.
aku: *ni ikhlas ke tak beli burger ni?? :p * sambil aku kacau air coffee 3in1 dan aku letak atas meja sambil berkata. nah! dengan jayanya.
din: *minum*. tak rasa hape pun air ni. ko letak gula ke tak?.
aku: ko cakap tadi LA Coffee kurang gula, rendah lemak. buat apa letak gula?... haha...
*aku rasa sedap je air tu :p *
din: ko ikhlas ke tak buat air ni?. :p
aku: ek ena...

lalu din pun bangun dan bukak peti... keluarkan susu dan campur susu dalam air...aku pun tumpang minum sekali... hahaha...

dalam hati "ko tu ikhlas sangat ke beli burger untuk aku?." haha... yang penting aku dapat makan burger... haha... kdg2 teringin kn nak makan.. nk buat macam mana... makan je lar.. :p


adoyainya pun!.
adik aku... adik aku...
but always like my big bro.



antara menjadi yang terbaik dan menjadi yang paling ikhlas.
menjadi yang terbaik selalu membuat kita memaksa diri.
tapi
menjadi yang paling ikhlas selalu membuatkn kita jadi yang terbaik!
^____^

'sahaja aku ikhlas kerana Allah taala'.




nur insan
bukit
22 januari 2015 (11.50am)

No comments: