Thursday, May 1, 2014

momento of love




pagi tu aku ditemani mak ke sekolah yang bakal dijadikan tempat kajian bagi menyempurnakan tesis.
jam 8.00 pagi sebaik tiba disekolah disambut baik oleh cikgu azman pk1 merangkap sepupu mak.
so, sangat memudahkan kerja.
alhamdulillah.
Jam 9.00 pagi dah selesai segala urusan.

Masa on the way nak balik, sebagai penghargaan buat mak, aku tiba2 teringat oreo cheese kek yang alang a.k.a hajar bagitahu secara tak langsung masa buat assaignment. So, berkobar-kobar pulak nak buat untuk mak.

jadi kami singgahlah pasar raya beli bahan dan barang dapur yang dah habis selepas selesai beberapa urusan.
Sampai je rumah, kepala berdenyut lagi.
Jadi petang tu, tak dapat nak buat.
frust.
Tapi tekad, malam ni mesti jadi!

Malam tu akhirnya.
selepas bertungkus lumus didapur.
dengan titisan peluh.
eh.
=.=''
*mengarut!*

maka siaplah hikayat oreo cheese kut.
yuhuuuu!

and masa buat tu, tiba2 berlaku kecelaruan untuk meletakkan bahan...
maka tiba2 resepi berubah rentak mengikut kepakaran emak...
hahaha...

my first try!

alhamdulillah.
btw tq alang for the recipe.
^________^
senang je.. kalau tak senang, memang takde lah orang yang tak pandai masak macam aku ni boleh buat...
kan...

bila mak sebut masak lemak kuning...
aku garu kepala.
*err.. tu kena belajar dulu.. untuk mak.. a.s.a.p I try...urm....*

kesian mak..
anak mak tak pandai masak...
urm...nak buat macam mana???...

then mak pun kata,
tapi najihah suka sangat masak.
*bila aku dibandingkan dengan anak sedara a.k.a cucu sulung a.k.a anak kak long yang baru berusia 3 tahun. =.='' sobs.. sobs..sobss..*

then bila lepak dekat depan tv tiba-tiba mak bawa keluar alat check tekanan darah.
mak jadi Doktor pulak malam ni.
Mak punya tekanan darah rendah.

Then mak suruh aku check pulak.
mak letak alat tu pada tangan aku.
hasilnya...
Pun sama.

mak borek anak rintik.
eh..
bukan.
mak siti, anak emy ^______^
hehehe...

konklusinya, kena jaga kesihatan.

btw..
aku tulis entry ni sebab tak nak lupa that moments...
seronok bila ada kat dapur dengan mak...
dan sangat seronok bila mak ada je dimana-mana...

may Allah bless my mom and dad...
doa mereka... satu anugerah buat aku...
dan buat kita sebagai anak....
alfatihah~~~


walaupun balik sekejap kali ni,
tapi seronok!
alhamdulillah.
terima kasih ya Allah.


dan petang tadi masa sampai kat kolej and story mory with suriati....
finally...
how to stop that clear water comes out from the eyes???



nur insan
presint 5
01 mei 2014 (10.00pm)

No comments: