Monday, March 18, 2013

~YA, SAYA CEMBURU!!~

tunjukkan jalan yang lurus
cemburu.
terima kasih untuk kisah mujahid muda itu.
saya salah... sebab banyak mengeluh lebih dari usaha.
saya tahu saya tak usaha sungguh2.
saya cemburukan dia yang awak cerita.
saya cemburukan awak juga yang mengenali dia.
saya tahu awak juga macam dia.
 kematianmu telah menghidupkan ribuan, malah mungkin jutaan kehidupan.
Tidurmu telah membangkitkan banyak jiwa-jiwa yang lena di luar sana.
Dan rehatmu telah menggerakkan ramai sosok-sosok yang bermalas-malas sebelum ini!
Pergimu tidak sia-sia wahai saudaraku. Pergimu menjadikan kami lebih bersemangat untuk berlari lebih laju mengejarmu! ~angel pakai gucci~
ya Allah...
*potong bawang laju2*
betulkanlah niatku.
lembutkanlah hatiku.
ikhlaskanlah amalku.
lapangkanlah hatiku.
kuatkanlah langkahku.
ampunkanlah dosa2ku.
bantu aku laksanakan percakapanku.
jangan biarkan aku tangisi takdir, kerana i2 sifir putus asa.

"Dan berpegang teguhlah kamu semuanya pada tali Allah, dan janganlah kamu bercerai-berai, dan ingatlah nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (di masa jahiliyyah) bermusuhan, lalu Allah mempersatukan hatimu, sehingga dengan kurniaNya kamu menjadi bersaudara, sedangkan (ketika itu) kamu berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari sana. Demikianlah, Allah menerangkan ayat-ayatNya kepadamu agar kamu mendapat petunjuk." 
[ali-Imraan, 3:103]


~andai aku jatuh ke jurang itu, aku mohon sambutlah aku dengan kasih sayang-Mu, tuhanku~


inche H: ko nangeh?
aku: sebab aku  tak tahu buat apa... 
inche H: ko putus asa.
aku: tak. 
inche H: kalau ko tak tahu buat apa, maknanya ko putus asa. law tak, mesti ko masih berfikir. bila nangeh, maknanya ko tak fikir. ko hanya nak lepaskan apa yang ko rasa.
aku: ko memang.....!


"Katakanlah :"Hai,hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri , janganlah kamu terputus asa dari Rahmat Allah . Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya . Sesungguhnya Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyanyang."
(QS.Az-Zumar :53)

I juz miz u...
*dah terkena bawang sampai tak boleh tido*
alhamdulillah, terima kasih ya Allah.
untuk rahmat-Mu buat kesekian kali.

maaf untuk segala-galanya.

nur insan
presint 5
18 mac 2013 (05:16 am)

No comments: