Sunday, November 6, 2011

TRAVELOG DIRI 2




Aku...
Belajar untuk menjadi setegar karang....
Namun aku akui aku hanya seperti kerak nasi...

Aku....
Belajar untuk bertatih dan berlari...
Namun aku akui kaki ku tempang tak selari....

Aku....
Belajar untuk memberi tanpa dipinta...
Namun aku akui pemberianku kadangkala sukar untuk diterima...

Aku....
Belajar untuk cuba memahami dan mendekati....
Namun proses ini terlalu pahit untukku hadapi....
kerana bukan sekali...
bukan dua kali....
sudah berkali-kali...


Aku....
Saat ini... hatiku tiada lagi seperti dulu....
Semakin tawar... tawar... dan hambar....
Tidak tahu sampai bila aku mampu.....


Aku...
Maaf andai satu saat,
pilihanku tidak lagi seperti dulu!


(nukilan: nur insan awal november)




p/s:: Versus make me think more, more and more... until now... I thought I already meet 'it', but actually not.... and hope to be like Rayyan in a journey to find it... and I pray to be like him... and actually it really hard to be a good slave of Allah... but we still can try... it never been late...... hope so..... my journey will continue... and for them who taught me through this pain, thank you because Allah lets me feel this thing from you.....




~no word can describe everything that I feel~

Nur Insan @ Srikandi Nazira
11 nov. 2011 (10.00 pm)

No comments: