Friday, September 13, 2019

Tentang Masa





Semalam...
Akhirnya dia temuiku....
Setelah beberapa kali jejaknya hilang.

Ada khabar baru yang menyentak.
Dia bercerita dengan sesal.
Dan aku masih lagi menjadi pendengarnya yang cuba untuk setia.

Jauh disudut hati...
Aku juga kesal...
Marah?
atau lebih tepat lagi kecewa!

Namun cerita semalam sudah berlalu...
Yang nyata hanya hari ini.
Untuk dilalui dengan kebijaksanaan
agar tidak terulang kesilapan yang menjadi kebodohan.


Saat dia mengakhiri cerita duka...
Aku sempat bertanya ke mana dia?
Beberapa kali hilang dari sudut pandang.


Katanya,
Tentang masa!
.
.
"Ingat lagi tak saya ada cakap nak jumpa, tapi masa tu cikgu nak bergambar majalah sekolah. Saya taknak ganggu masa cikgu. Lepas tu cikgu selalu sibuk je."

.

Aku yang selalu tidak punya masa.
Hingga akhirnya dia, hilang rasa...
.
.
.
.
.
Tentang masa.
Adakala bukan jarak yang menjauhkan,
Tapi masa yang memisahkan ....
.
.
Maaf...
Untuk masa masa yang sering tiada.
buat semua......
.
.
Ternyata saat ku pinjamkan hanya sedikit masa,
jarak yang menjauh terasa dekat semula.




_A.F.mentee

buat masa masa yang tiada...
nurinsan
ruang kosong
13 sept 2019 (06.20pm)

1 comment:

ASTraveller said...

Salam singgah dan follow :)