Saturday, June 1, 2013

SLEEPING AND DREAMING....

life well... sleep well.. nothing to fear axcept Allah


Aku bersama adikku...
Puas kami mencari mana letaknya hospital yang dimaksud...
tapi tak juga ketemu...
Akhirnya, saat itu kami singgah di sebuah restoran....
Tiba2 makcik restoran tu maklumankan bahawa mereka berada di sebuah rumah...
Kami bergegas pergi....

Suasana gelap...gelap sangat...
Aku takut... tapi aku gagah kan jugak...
Ya.... aku pegang kuat tangan adik...

Tiba di sebuah rumah itu... aku masuk masuk rumah tu...mencari yang lain...
Ya Allah...semua diikat  tangannya...
Mereka tertidur..mungkin sebab penat  dikurung dan disiksa  oleh rejim yang kejam...
Aku kejutkan mereka sambil membuka  ikatan...
Aku menangis... dan berpelukan dengan mereka...
Allahu  rabbi....
Kami lantas bangun dan berniat untuk keluar dari rumah itu...
Kami  berlari sekuat hati...
Hingga akhirnya kami tiba disebuah rumah yang selamat...
Akibat perut yang kelaparan, kami makan apa yang ada...
Tapi, semuanya gembira....bercerita seolah2 tiada derita...

Tiba2....


"Boleh kamu semua berkumpul disini???... bahaya tau x..."
suara seorang lelaki yang dikenali... dia memarahi kami...
"Cepat menyorok... askar semakin menghampiri...."
Kami terkejut,... seorang lagi lelaki bersuara... wajahnya dalam kesamaran cahaya...

Kami lantas bangun... dan mencari tempat untuk menyembunyikan diri...
ada yang bersembunyi di bahawa rosrum... ada dibawah meja meeting... dan dalam kegelapan tu, aku nampak seseorang pergi ke belakang jendela di bahagian belakang...
dalam hati aku berdoa agar mereka semua selamat...

Aku pulak.. tergapai2 tak tahu nak sembunyi kat mana...
Akhirnya... aku pergi ke belakang langsir di bahagian depan tingkat atas...
Dari atas... aku nampak askar sedang berlari untuk memasuki rumah...

Aku menangis...

Tersentak...
Aku buka mata...
Ya Allah...mimpi rupanya....
jammenunjukkanangka5.05pm...
Astaghfirullah al a'zim...
Tiba2 turun setitik air dari mata...
'“ Yaa Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari perbuatan setan dari mimpi-mimpi yang buruk ”

Tiba2 tengok.. rumah betul2 sunyi...
Takde orang.. sekali lagi nangeh T_T
3 orang balik kg... 2 orang study umah kawan...
#harustabahnantisampaimasaakuseorangjugak#


Watak yang muncul:
adik (mungkin dia muncul sebab aku lupa nak bagi apa yang diminta sebelum tertidur tadi)... 
mustafa kamal= lelaki yang marah (mungkin dia ada sebab tadi tengok SSID)..huhu.. =.=''
 rejim israel (sebab sebelum tertidur tadi tengok gambar di Palestin)... 
rumah (terfikir rumah sewa masa praktikal)...
 'mereka yang lain' (sahabat inspirasi).... 


#moral lain kali jangan tidur petang#


nur insan
presint 5
01jun 2013 (05:57pm)

No comments: