Friday, August 3, 2012

SAYA.... DAN AWAK





"Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya (daripada perkara haram), dan memelihara kehormatan (keaiban) mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka, kecuali yang (zahir) daripadanya. Dan hendaklah mereka menutup kain tudung ke dada mereka..."   
(An Nur:31)




saya...
kadang2 dah tak ingat bila saya mula pilih jalan ni...
tapi saya tahu kenapa saya pilih...
Allah tu Maha Pengasih dan Penyayang kan...
dia yang memegang hati2 kita...

tapi...
bila saya ingat, bila saya mula pilih jalan ni...
baru saya sedar...
hidup ni perjalanan yang banyak persinggahan...
kadang2 disebabkan terlalu banyak persinggahan, kita lupa mana arah tujuan...
tapi, Allah kan penyayang.... Dia sayang saya.... Dia pun sayang awak....
Dia pertemukan saya juga awak dengan hikmahNya...
kita baca hikmahNya... yang kat atas ni^....
Sayangnya Allah pada saya dan awak...
Alhamdulillah...

lepas saya pilih jalan ni..
ternyata..
saya rasa sangat bernilai...
benarlah Allah lebih mengetahui berbanding hamba2Nya...
Dia tahu apa yang terbaik...
kerana itu Dia meminta saya dan awak dan semua memilih jalan ini...
dan sekarang....saya sambut seruanNya yang dalam nota ayat2 cinta milikNya tu...
kerana itu saya pilih....

Awak...
jom kita sama2 (:



~whatever it is,to live well or live hell,you choose
may Allah bless.....~




::inspired by pic::

nur insan
kayangan
03 ogos 2012 (3.14am)













No comments: