Sunday, October 30, 2011

TRAVELOG DIRI


Salam dari teratak bonda... hari ni adalah hari terakhir aku diteratak ini setelah aku pulang ke rumah pada hari jumaat (28/10) baru ni... dan esok aku akan kembali ke kolej tercinta untuk kembali seperti biasa... setelah hari2 yang aku lalui penuh dengan luar biasa...

Sebenarnya, aku sendiri tak tahu kenapa aku nak sangat balik rumah... nak kata aku rindu, rindu yang sekian lama ada itu telah terubat bila mak, angah, jan dan zudin datang kolej hari isnin (24/10).... bukan aku tak biasa menahan rindu pada mereka sebelum2 ni... tapi kali ni terasa lain dan aku tahu aku memang perlu pulang...pulang mencari hati yang baru... (hingga aku tidak menghadiri kem anjuran KASIH yang telah ku bayar sebanyak RM70... maaf salina, sebab zira tarik diri last minit...)

Sukar untuk aku jelaskan sebenarnya... benarlah, hati adalah punca semuanya... andai rosak hati, maka punahlah semua... Allahu rabbi... maafkan aku ya Allah...


Bicara soal hati...

Semuanya bermula dengan hati...
Jika rosak hati, maka punahlah segala...
Akhirnya aku mengambil keputusan untuk pergi...
Walau mungkin kepergianku hanya seketika....
Walau sukar untuk aku jelaskan sebabnya....
Namun biarlah hanya hati ini yang merasa....
Mungkin luarku kelihatan biasa...
Mungkin senyumku masih ada...
Namun hati sudah tidak tahu mahu berkata apa...

Ya Allah...
Sungguh aku semakin tidak kenal diriku...
Andai hatiku mati,
Aku mohon hadiahkan aku hati yang baru...
Hati yang lebih lembut pada-Mu...
Hati yang lebih kasih pada-Mu...
Hati yang cinta untuk berjalan dijalan-Mu...
Hati yang kasih pada-Mu...
dan
Hati yang kasih pada orang yang mengasihi-Mu...


Pejalananku kali ini, membawa aku banyak berfikir pada setiap perbuatanku...
Perjalanan kali ini, sekali lagi mengajarku...
Esok aku akan kembali,
Moga kembalinya aku dengan hati yang baru...




::Hakikatnya, berdoalah pada Allah untuk hati yang baru... tidak perlu mencari hati hingga jauh membawa diri... kerana Allah mendengar rintihan hamba-Nya walau berada diceruk bumi mana sekalipun::




~Catatan dari seorang hamba yang hina~

nur insan @ srikandi nazira
teratak bonda
30 okt. 2011 (4:16am)

No comments: