Tuesday, September 22, 2009

Selamat Hari Lahir...


Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Ilahi dengan limpah dan kurnia-Nya, hari ini (22 september) merupakan hari lahir ku yang ke-19...hehe... dah tua rupanya aku... hehe... lawak2... sepanjang hidup aku yang dah 19 tahun menghirup oksigen yang free ni, aku banyak terfikir 'apakah aku telah banyak 'menyumbangkan' diriku kejalan yang diredhai-Nya?' ...

Aku sedar, diri ini terlalu banyak kekurangan dan kelemahan, malah adakala iman yang ku sangka teguh bertapak dihati rupanya rapuh dan goyah untuk bangun dari kekecewaan.

" Ya Allah, bantulah aku agar menggunakan kesempatan yang Engkau berikan untukku dengan sebaiknya... Ya Allah, janganlah Kau cabut hidayah yang telah Kau berikan kepadaku, lindungilah aku dari kemaksiatan dan jalan kemurkaan-Mu... Bantulah aku agar menjadi hamba-Mu yang patuh, anak yang solehah, adik yang baik, kakak yang terbaik, sahabat yang memberi manfaat buat sahabatnya, pelajar yang sentiasa menyenangkan hati gurunya, serta isteri yang yang sentiasa mendamaikan keresahan suaminya, dan ibu yang penyayang kepada mujahid dan mujahidah yang bakal lahir kedunia milik-Mu ya Allah. Bantulah aku agar aku mampu melawan godaan syaitan yang menghasut serta nafsu yang tidak tahu erti 'tidak'...."ameen.


....Semoga pertambahan usiaku, seiring kematangan akal dan fikiran....
Chaiyok!!! insya-Allah misi dan visi ku tahun ini pasti akan mejadi kenyataan!!!
...STPM just wait 4 me(",)...

No comments: