Tuesday, May 7, 2013

NOTE BEFORE ELECTION ^____^

jom makan sini lagi ^____^

Dalam banyak2 raya...
raya apa yang suami dan isteri xkisah berpisah???...
ans: Pilihan raya...hehehe ^_________^

04 mei 2013(siang)
aku bertolak balik ke my hometown...
petang tu ada flashmob... kami adik beradik turun untuk join...
tapi sayang... orang semua dah balik.. kami pun g beli barang yang mak pesan^___^
Tiba2 kawan adik menegur... 'Din... lawa baju..." adik menoleh...
"hahahaha..." keTawa...
 aku pun pandang muka kawan adik aku Tu... 'owh..xkenal'
masa otw nak balik.. kami terserempak dengan dia lagi...
dia naik kereta...
owh.. patut dia 'memuji'... ada udang disebalik mee...
ngeh..ngeh..ngeh...


04 Mei 2013 (malam)
ada perhimpunan kat chineese town hall...
malam tu kami g makan... sementara tunggu makanan, aku dan adik pergi ke CTH...
masa kaT siTu, ada pakcik, uncle, aunTie.. macam2 bangsa n agama...
ada jugak yang kami kenal...^_____^
Tiba2 rasa macam nak nangeh pun ada...*moTif* ...semuanya bersatu...x racist...
beberapa miniT lepas Tu ada aunTie bawak Tabung...
ramai yang menyumbang.. Termasuk pakcik2 yang kami kenal Tu...
masa tu rasa macam dalam citer 'hati malaya'... masa nak tuntut kemerdekaan...
perghhh.. *sedih*
aku Tanya adik aku... 'weh..ko bawak duiT?'
dia Tengok walleT dia... xde...huhu.. aku memang xbawak duiT..
jadi sedekahkah senyuman n doa jelah...
*sayangnyaTakdapaTsumbang*
lepas Tu kami pun paTah balik ke resToran...
menikmaTi hidangan... mak belanja..huhu...
sebab tu xbawak duet... ^______^


bila Tengok siTuasi di CTH, aku rasa... konsep 1 Malaysia memang berjaya...
SYABAS DAN TAHNIAH PEMIMPIN MALAYSIA ^__________^
moga yang MENANG akan MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB DENGAN AMANAH DAN LEBIH TELUS... 

Pesan buat diri:  
"Kalau Allah hendak memberi kemenangan kepada kita Dia boleh memberi sekelip mata, tapi Allah menguji kita. Kesabaran kita serta istiqamah kita."
~insyaAllah, moga dengan ini aku akan lebih thabat dalam perjuangan~
perjuangan ini masih panjang... dan perjuangan iu bukan atas dasar semangat...
tapi berjuangan kerana Allah...
moga islam tertegak dalam diri ini, keluarga dan masyarakat
"Hasbunallah wa nikmal wakil, Nikmal maula wa Nikman Nasir"

Kalah.
Bukannya tak biasa.
Kalah bukan bermakna rebah.
Bukan bererti mengalah.
Bukan bererti menyerah.
Cuma akur adanya hikmah.

Peti undi baru sampai.
Electrik blackout.
Peti undi hilang.
sejarah 050513 yang akan aku kenang~
my first time....

next GE14, insya'Allah 90's generation will arise ^_____^

nur insan
presint 5
07 mei 2013 (07:17am)

No comments: