Monday, January 14, 2013

MASAK-MASAK ^^,V

seronoknya kalau pandai masak...ngeh3...bljo ea cik kak oi...
Cam xcaya je aku wat entry masak2...hahaha
tapi aku bukanla nk kongsi resepi...
sebab aku sendiri pun xpandai masak...
cuma arini masak2 dengan mak...
huhu...
lama dah tak masak2...
kami masak nasi..
errr... masak nasi jer kot...
hehe..
masak sayur, ikan masin bawang n goreng telur  hancur^_^
maklumla aku kan tak pandai masak...
jadi masak ni pun kira ok ler...
urmm...
xkisahla...
yang penting kita seronok buat benda tu...
even simple but sedap...sebab mak tambah nasi... hehe...
masuk lif tekan sendiri...
xpe la...yang penting hati girang...
dapat tunaikan hajat sendiri nak masak utk mak...
hehehe...
suka. seronok. gembira.

urm....
dalam pada tu teringat kat arwah ayah...
dulu, bila ayah balik kerja, aku selalu buat minum petang...
aku xde la pandai sangat...
cuma masa tu belajar buat cekodok...huhu..
tapi sampai sekarang aku xpandai...hahaha...
ayah la tukang rasa...
seronok bila ayah tegur tentang masakan...
sebab ayah pandai masak...
ayah siap print resepi banyak2 dari my resepi...
punya la gigih supaya anak2 ayah pandai masak...
ayah suka masak kari...
tapi mak tak suka makan kari...
huhu...
tapi mereka saling melengkapi...
tadi masa masak2, mak ada sebut...
'macam ayah...'
mak sebenarnya selalu sebut apa2 yang mak rasa ayah selalu buat...
mesti terkeluar ayat tu 'macam ayah dulu....'
aku dan semua adik beradikku tahu...
mak rindu ayah... even mak xcakap...
dan aku pasti mak redha diatas pemergian ayah...
cuma rindu, terkadang ada....
urm... tetiba cam sedey plak...huhu...
k...time tu off 4 asar...
insya'Allah lain kali singgah teratak lagi ^_^

~al-fatihah buat ayah dan seluruh muslimin dan muslimat~

nur insan
teratak kasih 244
14 januari 2013 (4.44pm)

3 comments:

Srikandi permata said...
This comment has been removed by the author.
Srikandi permata said...

Al-fatihah..
Allahurabbi..sungguh menyentuh jiwa..
bagos menggembirakan ibumu..
moga Allah redha denganmu.

...Nur Insan..... said...

moga Allah redha buat kita semua ^_^