Monday, December 17, 2012

(^_~) KALAM BERBICARA...

recited the quran


(^_^)
Emy, Allah nak sampaikan pesanan dengan pelbagai cara...
kadang-kadang kau kan selalu lupa...
eh... dah kalau kadang-kadang, kenapa mesti ada perkataan selalu...
urm... tu tandanya kau tak kongruen...
perkataan kau tak selaras...
apala kau ni...

ok fine. aku memang selalu lupa... sebenarnya.... urm...
sudah cukup sudah...

aku sebenarnya banyak dapat peringatan secara tak langsung malam ni...
bila aku bukak home facebook aku...
bertubi2 kata2 macam kena dengan situasi aku masa malam ni...
tak sampai lebih dari 10 minit aku duk mengarut ntah apa2...
melepaskan rasa yang tak menentu..

siapa suruh???... kan (^_^)...ngeh... ngeh...ngeh...

tapi, tiba2 kata2 yang sahabat2 kongsi di facebook tu buat aku sedar semula..
ya Allah...
astaghfirullah al a'zim....


Kata-Kata Hikmat Salahudin Al-Ayubi: 
1 - Saya meminta KEKUATAN dan Allah memberi saya KESULITAN untuk membuat saya KUAT 
2 - Saya bertanya tentang KEBIJAKSANAAN dan Allah memberikan saya MASALAH untuk DISELESAIKAN 
3 - Saya meminta untuk KEMAKMURAN dan Allah memberikan saya FAKULTI dan TENAGA untuk BEKERJA 
4 - Saya meminta KEBERANIAN dan Allah memberi saya BAHAYA untuk DIATASI 
5 - Saya meminta CINTA dan Allah memberi saya orang-orang BERMASALAH untuk DIBANTU 
6 - Saya meminta NIKMATdan Allah memberikan saya PELUANG 
7 - Saya TIDAK MEMINTA apa-apa untuk DIRI SAYA tetapi saya MENERIMA semua yang saya PERLUKAN.

dan hadir satu lagi status:

Kenapa ada benci pd sesuatu yg tidak sepatutnya kita membenci?  
Kenapa kedekut kasih sayang pd orang yg sepatutnya kita memberi?  
Kenapa bakhil kemaafan pd orang yg menyakiti?  
Kenapa tiada ukhuwwah padahal insan lebih mulia drpd haiwan?  
(pesan Hukama)


dan selepas itu, adikku kongsi dua keping gambar:

                                                     


ya Allah...
tunjukkan kami sebaik2 jalan...
pandulah kami menemukan sebaik-baik jawapan...

Andai ada kata yang lebih baik
Dari ucapan terima kasih
Pastikan ku ucap setulus hati
Tanda cintaku padaMU

Lailahaillallah… Allahu Rabbi
Lailahaillallah… Allahu Akhbar
Hasbi Rabbi Jallallah
Ma fi Qalbi Ghairullah
Nur Muhammad Sallallah
~du'a: sahaja aku mencintaiMu~





::Sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya 

(untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar) 
surah At-Taghaabun, ayat 11::





p/s: layan T4 by tashiru sambil berzikir =)






tenanglah wahai hati...
carilah kembali diri  dalam setiap sujudmu...
serahkan semuanya pada Dia...
Dia lebih mengerti dan mengetahui....


nur insan
,
kayangan,
17 disember 2012 (1.28 am)



No comments: