Sunday, November 18, 2012

SETEGUH HATI....

writing is my passion



sedar tak sedar...

dah lama aku ada 'seteguh hati'

masa mula2 aku ada seteguh hati.... aku suka orang follow... tapi lama2 macam malu pulak bila ada orang follow... http://www.emocutez.comhuhu... kelakar kan...

sebab aku kan suka mengarut kat sni...
walaupun aku tahu kadang2 org tu follow je, bukan baca pun...
but then, law difikirkan, bila follow maksudnya dia akan singgah ke teratak seteguh hati ni...
dan kemungkinan untuk baca tu ada...
sampai kadang2 aku rasa susah nak buat entry...
sebab menulis ni salah satu cara aku nak luahkan apa aku rasa
takut orang salah faham bila baca...
takut orang terlebih faham...
urm....
susah2...

bila masuk U,

aku tinggalkan diari aku kat umah...
jadi setiap apa yang aku rasa, dah tak boleh tulis dalam diari macam dulu...
jadi yang ada teratak ni...
untuk aku conteng2...

urm...

aku sayang seteguh hati ni...
sebab seteguh hati ni, aku belajar banyak perkara...

dengan seteguh hati...

belajar untuk sabar..
law tulis diari, aku tahu yang diari tu berkunci...jadi aku je yang boleh baca...makanya sesedap rasa aku tulis apa yang aku nak...
nak kata suka, sedih, ketawa....
apa2 jela...
semuanya boleh...
tapi bila dalam blog...
tak semua benda aku boleh taip...
macam tu jugak dengan FB sebenarnya...
sebab insan bertuah yang baca tu tidak aku kenali...
macam tu jugala dalam kehidupan seharian ni...
tak semua benda kita boleh buat..
ada yang perlu kita jaga demi menjaga hubungan baik dengan manusia juga pencipta....


dengan seteguh hati..

juga belajar untuk jadi pemberi...
semalam, ustaz rosli komen status fb aku...
huhu... (malunya!)...http://www.emocutez.com
ustaz kata,


Untuk belajar menerima itu tidak susah... lebih susah belajar untuk memberi...kerana apa yang kita 

terima  hakikatnya adalah apa yang kita berikan kepada orang lain...



kadang2 kita kata kena belajar menerima,
tapi hakikatnya kadang2 kita lupa belajar memberi...
sebab what u gift, u get back...
thankz ustaz.... 
jadi aku kena belajar jadi pemberi yang baik....


sebenarnya..

nak kata kat sini..
aku ada blog baru..
TRAVELOG PENDIDIK nama diberi....
tapi aku sayang sangat pada seteguh hati...
harap seteguh hati tak merajuk sebab aku ada travelog pendidik sekarang selain darinya...huhu...
travelog ni blog untuk assignment sebenarnya...
tapi law difikirkan, takkan bila dah dapat markah assignment tu aku nak delete terus travelog pendidik yang penat2 aku buat tu...
jadinya untuk makluman, travelog pendidik akan aku muatkan semua kisah2 yang berkaitan persiapan aku sebagai seorang bakal pendidik atau lebih spesifiknya KAUNSELOR (insya'Allah) kelak dan turut dimuatkan info berkaitan dunia kaunseling...http://www.emocutez.com
kat situ juga ada ruangan U ARE NOT ALONE... 
law ada problem atau cerita yg nk di share apa2 boleh la ke ruangan itu...
moga ada manfaat...
k la... tu jerk... 

sebelum berpisah nak doa, jom tadah tangan sama2....


"wahai tuhan kami, berilah kemenangan kepada islam dan muslimin,
ya Allah, tuhan kami... berilah kemenangan kepada muslimin di semua tempat...
ya Allah tuhan kami.... berilah kemenangan kepada orang islam di Palestin...
ya Allah tuhan kami... berilah kemenangan kepada orang islam di Palestin...
ya Allah tuhan kami... berilah kemenangan kepada orang islam di Palestin...
Ya  Allah, Ya Allah, Ya Allah, Ya Tuhan kami...
Kalahkan mereka, dan menangkan kami ke atas mereka...
amin...amin...amin... ya Rabbal alamin..."




::writing is my passion::
http://www.emocutez.com

nur insan
kayangan
18 nov 2012 (04.26am)

No comments: