Tuesday, July 31, 2012

MY LIFE...






22/07/2012 (07.20pm)
aku: salam... selamat berbuka semua^_~
sent to: along, angah, k.de dan zudin 
tit..tit...tit...
1 message receive:
zudin: sedih rse... teringat dlu :-). Slmt brbuke.

29/07/2012 (10.54pm)
aku: sayang smua^_~
sent to: along, angah, k.de dan zudin
tit..tit..tit..
4 message receive:
along: take care...
angah: sayang juga...
k.de: syg kmu juga=)..
zudin: syg kamu juga...

30/07/2012 (07.12pm)
1 message receive:
angah: Salam...adk2 skalian, mkn pe buke ri ni? aku mkn nsi blik sup n syur ckit,ns msk
aku:wassalam... aku kt sni makan ayam masak kicap+b'gedil... sedap=)
30/07/2012 (08.09pm)
1 message receive:
k.de: Rindunye saat kte bsame;)
31/07/2012 (01.05am)
1 message receive:
zudin:kejut ak kul4pg.Please..
aku: ok sayang=)
zudin: vanakam...

:: rindu sangat kat semua... 
dulu....
bulan puasa kami satu famly... arwah ayah, mak, along, angah, k.de, aku n zudin.... 
sahur sama2 kt rumah....
lepas sahur kami main nenek kebayan kt bilik belakang dalam gelap...hehe...
seram gak...huhu
Lepas subuh pun selalu dengar Sheikh Saad al-Ghamidi... sedap sangat...
Petang2 kat radio ikim plak ada rancangan sirah... xingt ape nama slot, tapi dj akan cerita tentang sirah dan siap ada sound effect...  menarik sangat...
lepas tu petang2 jugak main rounders sampai waktu berbuka...pergh!... seronok...huhu

sekarang...
mak duduk kat sg.buloh dengan along...
along plak skung ada abang long+rabiatul najihah =)... sweet...
angah... lonely kt bentong... erm...cian angah... sorg2 berbuka+tarawih+sahur...mesti dia rindu kami semua)=...
jan.... jan+firdaus.... first time sambut ramadhan dgn suami terchenta=)... sweet....
aku???....aku kt sni lagi... berbakti pd kolej terchenta... dgn anak2 yang ramai...hehe... 35 orang... ramaikn...huhu... cucu lagi... hehe... lawak la... mereka la pelangi aku kt sni.... mereka yg ajar aku jadi lebih dewasa... kalau dulu, 'orang' 'layan' aku, sekarang aku kat sni kena belajar 'layan' 'orang'...
zudin plak... ada kt t'ganu lagi... 15/8 bru blik umah katanya... tp kmi bru je bertemu...dah rindu...

sebenarnya nak bagi tahu kat semua.... mereka semua adalah life aku... bru ni aku baca rooftop rant by hlovate... "there're times when strangers are like family, and family are like strangers"... sedih!
urm... alhamdulillah... 
Allah anugerah kan aku mereka... 
mak yang baik hati... 
ayah yang menyayangi...
along yang berdikari ^_~... 
angah yang selalu dibuli=)...
 k.de a.k.a  jan yang garang sekali (=... 
adik a.k.a zudin yang selalu tazkirah aku...huhu...
hargailah... jangan sampai sudah kehilangan bru mencari... 
kadang2 kita tak sedar yang kita dah bazirkan masa yang singkat bersama family dengan perkara sia2...
contohnya tak bertegur dengan adik beradik sendri even duk satu rumah... 
tak suka ambik tahu hal fmly sndiri...
sedangkan, masa untuk bersama fmly tu terlalu singkat untuk kita biarkan macam tu je relationship dgn fmly sndri....
apa2 pun... hlovate sekali lagi buat aku cemburu dengan watak dan setiap plot dlm novelnya... 
rsa cm nk jdi watak dlm tulisan hlovate plak.... [BERUBAH JADI BAIK]
erm.. die hard fan...
bulan ramadhan ni madrasah utk didik diri agar menjadi lebih baik.. 
aku nak sangat jadikan bulan ni betul2 madrasah kali ni...
moga lepas tamat madrasah ni, aku boleh berubah jadi baik!
berubah ke arah kebaikan memang payah... tapi tak mustahil...
jom jadik baik...
selamat menempuh madrasah ramadhan...
dan selamat meningkatkan amalan....






macam mana nak jadi baik??

nur insan
kayangan
31 jul 2012 (2.40am)

4 comments:

nor amira said...

Semoga Allah terus membimbingmu, ukhti :)

malek rajiae said...

Sweet siblings..nak try apply gak la..=)

...Nur Insan..... said...

to nor amira:
syukran ya ukhti^^,v... moga allah merahmatimu....

...Nur Insan..... said...

to kreepykrunchy:
selamat berjaya^^,v