Monday, October 17, 2011

MENTARI MUNCUL KEMBALI...






Salam ukhwah dalam kemanisan iman.... alhamdulillah,

hari ini kita masih diberikan kesempatan dalam kesempitan...Entry kali ni khas ku tujukan untuk insan2 yang aku rindu dijalan perjuangan.... moga Allah merahmati kalian dan moga kita bersua kembali dengan izin Allah...


Buat insan yang aku rindu dijalan perjuangan...
Hadirnya dirimu disaat aku baru belajar bertatih...
Namun kerana semangatmu, aku tekad menyalur kefahaman...
Biar dengan kefahaman itu, kita sama2 belajar berlari...
kerana semangat akan pudar, namun kefahaman akan terus
menyinar...

Pernah aku hampir saja tersungkur dimedan ini...
Namun kehadiranmu penyembuh lukaku...
Dirimu tetap berdiri disampingku...

Suka, duka, tangisan dan ketawa pernah kita kongsi bersama...
Hingga aku lupa bila kali pertama kita bertegur sapa....
Allahu rabbi... sungguh aku rindu insan2 ini...

Buat insan yang aku rindui dijalan perjuangan...
Doakan aku disini... kerana kalian pengubat jiwaku!



Bila bicara tentang perjuangan dimedan dakwah, ikhlas itu rukun yang kedua selepas kefahaman... bila sudah ada kefahaman, ikhlas itu pasti hadir!... mem
ang benar, ikhlas bukanlah perkara yang mudah kerana memahami erti ikhlas itu sendiri sukar... Namun alangkah indahnya andai ikhlas itu ada... subhanallah, hebatnya seorang daie itu kerana keikhlasan yang dimiliki!... Bayangkan, dengan ikhlas semua perkara akan dilakukan dengan senang hati, kerana ikhlas itu juga boleh ditafsirkan dengan gembira apabila melakukan sesuatu=)....moga aku dan mereka terus thabat!



::ya Allah... aku sangat ingin menyulam ukhwah bersama mereka... aku ingin larian ini bersatu kerana hati... sungguh mentari itu telah muncul lagi....::





~bila hati bicara~

... srikandi itu bukan hanya pada nama...
16 oktober 2011 (1:29 am)



No comments: