Tuesday, August 10, 2010

RAMADHAN YANG DINANTI...



Alhamdulillah... tak lama lagi (eh... hari rabu ni je...huhu) Tak sabar rasanya merasai suasana bulan ramadhan di tempat baru ni=).... Walau apa pun, diharapkan tahun ni ramadhanku lebih baik dari sebelumnya... insya'Allah...

Sebelum langkah kaki ini memasuki bulan ramadhan, sebenarnya terlalu banyak perkara yang aku belajar dari persekitaranku kini. Macam2 pengalaman dan bakal menjadi kenangan yang aku tempuhi sejak akhir2 ni... Ada yang mengundang senyuman dan ada juga yang mendatangkan hal yang sebaliknya... Tapi akhirnya aku malu sendiri... betapa aku bukanlah orang yang bersyukur... dan aku juga sedar aku perlu lebih banyak belajar... Belajar tentang erti sabar, ikhlas, bersikap lebih terbuka dan banyak lagi ilmu hidup didunia dan bekalan diakhirat yang perlu ku timba... ayuwah Nur Insan!!! Bangkitlah dengan semangat baru demi bulan Jihad yang bakal menjelmahttp://www.emocutez.com
....

Ramadhan kali ini pastinya lebih bermaknahttp://www.emocutez.com ...
Kepada semua pengunjung seteguh hati, selamat berpuasa di bulan yang mulia ini... moga amalan kita diberkati dan dirahmati Allah... insya'Allah...





"Ya Allah, sesungguhnya hamba-Mu ini mengharapkan redha dan rahmat dari-Mu... Jadikanlah ramadhan kali ini, ramadhan yang mampu mendidik jiwa, hati dan diriku... Lindungi aku dari sifat putus asa dan segala sifat mazmumah yang lain... Lindungi aku dari hasutan dan bisikan jin dan syaitan...sesungguhnya aku berlindung dari-Mu ya Allah dengan kekuatan-Mu."

No comments: